2018-YKS Sonuçlarına Göre Yüksek Okulumuz Programlarına Yerleşen Adayların Kayıt İşlemleri

2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında YKS sonuçlarına göre Yüksekokulumuz Programlarına kayıt hakkı kazanan adaylardan;

1)            İsteyen adaylar 03-07 Eylül 2018 tarihleri arasında aşağıda belirtilen belgeleri tamamlayarak “Trakya Üniversitesi Balkan Yerleşkesi Balkan Kongre Merkezi EDİRNE Merkez” adresine şahsen başvurmaları halinde kayıtlarını yapabileceklerdir. Trakya Üniversitesi Balkan Yerleşkesi Balkan Kongre Merkezini Haritada Görüntülemek için Buraya Tıklayınız.

2)            İsteyen adaylar ise https://www.turkiye.gov.tr web sitesi üzerinden 03-05 Eylül 2018 tarihleri arasında elektronik kayıt (e-kayıt) yapabileceklerdir. Elektronik kayıt öğrenci için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır.

Belirtilen tarihlerde kayıtlarını yapan öğrencilerden, Elektronik ortamda https://www.turkiye.gov.tr adresinde “e-hizmetler” bölümü altında yer alan ‘Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’ bölümünden e-kayıt işlemini yapan öğrencilerin, aşağıda belirtilen belgeleri ve eğer yatırmaları gerekiyorsa katkı payı/öğrenim ücretlerini yatırdığına dair dekontu kayıt yenileme tarihleri içerisinde Üniversitemizin ilgili birimlerine teslim etmeleri halinde kayıt yenileme (ders kayıt) işlemleri yapılacaktır.

Kesin kayıt yapan öğrencilerimiz 17-21 Eylül 2018 tarihleri arasında öğrenci işleri otomasyon sistemi https://obs.trakya.edu.tr üzerinden kayıt yenileme (ders kaydı) işlemi yapmaları gerekmektedir.

Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıtlı öğrenciler, elektronik kayıt ekranında kaydı yapılmayarak yerleşmiş olduğu Yükseköğretim Kurumuna yönlendirileceklerdir.

Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler elektronik kayıt yapamayacak ve yerleştiği Yükseköğretim Kurumuna yönlendirileceklerdir.

Süresi içerisinde şahsen kayıt veya e-kayıt yaptırmayan ve işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir.

Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2018 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek, bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

KAYIT ÖNCESİ YAPILACAK İŞLEMLER
1) Trakya Üniversitesi’nin http://obs.trakya.edu.tr/inf06 bağlantı adresinden “Öğrenci Numara Sorgulama Sistemi” kullanılarak, T.C. Kimlik numaranızı sisteme girip, öğrenci numaranızı öğreniniz (Öğrenim ücreti yatırmak için gerekli olacaktır.)

2) Kayıt için gerekli belgelerde yer alan “İlk Kayıt Formunu” http://obs.trakya.edu.tr/ilkkayit adresinden giriş yaparak online olarak doldurunuz.

3) İlk Kayıt Formunu doldurduktan sona “KAYDET” butonuna tıklayınız. Sayfanın altında yer alan “KAYIT BİLGİ FORMUNU YAZDIR” butonu ile girdiğiniz bilgilerin çıktısını alarak imzalayınız. (Kesin kayıt için gelirken aşağıdaki evraklarla beraber ilk kayıt formu, kayıt bürosundaki görevlilere teslim edilecektir.)

*** (Önemli: İlk Kayıt Formunu doldurmak e-kayıt yaptığınız anlamına gelmemektedir.  E-kayıt yapmak istiyor iseniz,  https://www.turkiye.gov.tr  adresinde “e-hizmetler” bölümü altında yer alan ‘Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’ bölümünden kaydınızı yapabilirsiniz.

KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER

1)    Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı veya onaylı örneği (noter/okulundan) ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi.

2)    Aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)

3)    Üniversitemiz programlarına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların durumlarını belirten belge (Kayıtlı oldukları ortaöğretim kurumundan alınacaktır).

4)    Adayın YKS sonuç belgesinin internet çıktısı.

5)    Nüfus cüzdan fotokopisi.

6)    12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf

7)    Varsa katkı payı/öğretim ücretinin ödenmesi ile ilgili belge (Banka dekontu)

a)    Elektronik kayıt (E-Kayıt) yapacak olan adaylardın ikinci öğretim programlarına yerleşen adaylar ING Bankasının tüm şubelerinden öğrenci numaralarını bildirerek öğrenim ücretlerini yatırabilirler.

b) Kayıt Merkezi’nde kayıt yapacak olan adaylardan ikinci öğretim programlarına yerleşen adaylar ile Tunca Meslek Yüksekokulu programına yerleşen adaylar ING Bankasının tüm şubelerinden öğrenci numaralarını bildirerek katkı payı/öğrenim ücretlerini yatırabilecekleri gibi kayıt sırasında Kayıt Merkezi’nde açılacak Banka Şubesine de yatırabilirler.)

8)    İlk Kayıt Formu (tarafınızdan imzalanmış)

9)    Askerlik durum belgesi. (Erkek adayların askerlik durumları MSB aracılığıyla sorgulanacaktır. İhtiyaç duyulduğu takdirde kayıt esnasında askerlik durum belgesi istenilecektir. Bu nedenle kayıt öncesinde www.turkiye.gov.tr sayfasından veya Askerlik Şubenize başvurarak askerlik durumunuzun kayıt işlemleri için bir engel oluşturup oluşturmadığı bilgisini öğrenmeniz yararlı olacaktır.)

10) Üniversitemiz Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nun aşağıdaki programlarına yerleşen adayların, -“Ortopedik Protez ve Ortez” ile “Tıbbı Dokümantasyon ve Sekreterlik” programlarına yerleştirilen adayların ellerini ve parmaklarını ustalıkla kullanabilmelerine dair Sağlık Raporu. 

-“Odyometri” programına yerleştirilen adayların konuşma, işitme ve görme engeli bulunmadığına dair Sağlık Raporu.  -“İlk ve Acil Yardım” programına alınacak öğrencilerin, devlet hastanelerinden veya üniversite hastanelerinden, sürücü belgesi almaya engel olmayan bir beden yapısı ve ruh sağlığına sahip olduklarını belgeleyen rapor almaları (Öğrencinin boy ve kilosunun sağlık kurulu raporunda belirtilmesi gerekmektedir.), program gereği 2. sınıfta araç kullanmalarının zorunlu olması nedeniyle 30 Eylül 2018 tarihi itibarıyla 17 yaşını tamamlamış olmaları; erkek öğrencilerde 1.65 m’den, kız öğrencilerde 1.60 m’den kısa olmamak, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 fazla veya 15 noksan kilo ağırlığında olmak; kurtarma ve taşıma işlerinde iki kişilik bir ekipte çalışırken sedyedeki bir hastayı ekip arkadaşı ile birlikte taşıyabilecek beden ve fizik yeterliliğine sahip olmaları gerekmektedir.

11) Üniversitemiz Edirne Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu “Uçak Teknolojisi” Programına yerleşen adayların;

a)    Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığına ilişkin belge,

b) Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almaları (renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vs) gerekmektedir.

12) Üniversitemiz Tunca MYO “Bilgisayar Programcılığı (Uzaktan Öğretim) programına yerleşen adayların kayıtları Kayıt Merkezi’nde yapılacak olup, bu programda dersler internete dayalı uzaktan eğitim sistemiyle yürütülecektir. Programa alınan öğrencilerin internete erişimli bir kişisel bilgisayarı kullanma olanağına sahip olmaları gerekmektedir. Bu programın güz ve bahar yarıyılına ait derslerin sınavları Üniversite kampüsünde yapılacaktır. Teknik bilgi, beceri ve uygulama gerektiren mesleki derslerde en az % 30 uygulamalı yüz yüze eğitim yapılır. Tunca Meslek Yüksekokulu’nda Uzaktan Eğitim-Öğretim sistemi hakkında kayıt günleri dahilinde her gün saat 15:00’da tanıtım eğitimi verilecektir. Uzaktan Öğretim programlarının diplomalarında “uzaktan öğretim” ibaresi yer alacaktır. Tunca Meslek Yüksekokulu Programlarına kayıt yaptıracak öğrencilerden uzaktan öğretim ücretine ilave olarak 215,00 TL materyal ücreti alınacaktır.

KAYIT İÇİN ÖNEMLİ NOTLAR

a) Adayların kayıt için bizzat başvurmaları (elektronik kayıt hariç) gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.

b) Kayıt için istenen belgelerin onaysız sureti veya fotokopisi kabul edilmez.

c) Belgeler eksik ise kayıt yapılmaz.

d) Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.

e) Yükseköğretim kurumları, kayıt yaptıracak adaylardan sağlık kurulu raporu isteyebilir.

f) Üniversiteler, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.

Elektronik kayıt yaptıran öğrencilerin, kayıt işlemlerinin tamamlanabilmesi için istenilen belgeleri ve eğer katkı payı/öğrenim ücreti ödüyorlar ise ödemelerine ilişkin dekontu kayıt yenileme tarihleri içerisinde eğitim görecekleri Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu öğrenci işleri bürolarına teslim etmeleri gerekmektedir. Aksi halde kayıt yenileme (ders kaydı) işlemleri yapılmayacaktır.

Adres:
İspat Camii Mahallesi Paşa Yiğit Caddesi 
Keşan Meslek Yüksekokulu Keşan / EDİRNE

Telefon  : (0284) 714 30 33
Fax         : (0284) 714 10 77
E-Posta : kmyo@trakya.edu.tr

Ek Dosyalar
Bu içerik 31.08.2018 tarihinde yayınlandı ve toplam 3225 kez okundu.